Velký výprodej vidlic FOX + návod, jak vhodnou vidlici vybrat

Jak je na tom třeba zrovna vaše vidlice? Nepřišel čas pro kvalitnější odpružení? Dnes se podíváme, jak vhodně přední odpružení vybrat. Na řadu přijde i význam označení a technologie. Velkou část vidlic FOX totiž nabízíme se slevou až 47%  a to by si neměl žádný příznivce zimního tuningu nechat ujít! 

Řada 32 

Průměr vnitřních nohou u FOX začíná na číslovce 32. Tato tradiční hodnota se nese napříč výrobci odpružení a dá se tak označit za starou dobrou klasiku. Stejně tradiční je to s počáteční dispozicí zdvihu – 100mm je ověřených pro maratony, Cross Country, ale i běžné využití v rekreačním a nezávodním pojetí jízdy. Protože vidlice z této řady často využívají nejlepší XC závodníci světa, není pochyb o důrazu na nízkou váhu a precizním nastavení dle potřeby jezdce. V roce 2015 prošly „třicetdvojky“ velkou úpravou tlumení, což přineslo mnohem vyšší dávku komfortu a trakce, díky jemnějšímu odtrhu z klidu.

 

Řada 34 

Jednoznačně nejuniverzálnější řada z nabídky FOX. Vidlice s průměrem vnitřních nohou 34mm patří mezi nejoblíbenější volby pro trailové ježdění a all-mountain – tedy pro náročnější terén, kdy je třeba, aby čas od času zasáhl vyšší zdvih. Mluvíme především o rozsahu 130-150mm, ve kterém se většina nabídky z řad 34 pohybuje. I tyto vidlice se v roce 2015 nevyhnuly vylepšení. To pojednávalo nejen úpravu tlumení, jak tomu bylo u 32, ale také jiné těsnění, společně s molybdenovým olejem. Výsledkem jsou skvěle funkční, lehké celky, které se zbytečně „netopí“ ve zdvihu, ale zároveň neobtěžují necitlivou odtrhovou hranou.

 

Řada 36 

 

Vyšší zdvihy, maximální torzní tuhost a stále dobrá váha. To jsou tři hlavní pilíře nejširších jednokorunkových vidlic FOX. Jejich využití začíná u ostřejšího trailování a končí až u závodního endura, nebo pravověrného freeridu. Pokud dáváte kolu neustále zabrat a potřebujete se spolehnout, je tohle jasná volba. Řada 36 počítá se zdvihem až 180mm a v posledních letech prošla také hned několika podstatnými vylepšeními. Není divu, že některé verze „šestatřicítky“ patří k nejlehčím v kategorii. I takto masivní vidlice nemá problém atakovat váhu pod 2kg.

Názvosloví FOX – jak se orientovat ve zkratkách

RC2 – olejová patrona

Float – vzduchová patrona 

Talas  stavitelný zdvih

QR15 – dnes nejběžnější standard osy – pevná 15mm

Kashima  špičková povrchová úprava vnitřních nohou pro minimalizaci tření

Tapered – kónický sloupek, dnešní standard

CTD – Climb, Trail, Descend = nastavení tlumení komprese

Boost – nový standard pro náboje s roztečí 110mm (klasika je 100mm)

FIT/FIT4  uzavřená patrona tlumení komprese

GRIP – uzavřená patrona vycházející z motokrosu, umožňující konstantní projev vidlice i ve složitém terénu

SC (Step Cast) – zmenšená rozteč nohou vidlice k úspoře hmotnosti, s vybráním u spodních nohou, pro průchod kotouče a výpletu

Naše řádky výše se vztahují především na modelové řady z výprodeje. Ani jsme z toho důvodu nezapočítali ryze sjezdovou řadu 40 a dlouze nereferovali o novinkách pro rok 2019, které právě naskladňujeme – ZDE . O nich až příště! Pokud je vám FOX málo, určitě nepřehlédněte novinky od Marzocchi, které máme nově také skladem – ZDE 

Veškeré technické dotazy: servisfox@cyklosvec.cz

zpět