Totem Eagle

Horská elektro cyklistika se neustále vyvíjí, hitem posledních několika let jsou horská elektrokola, která se již na solidní úrovni dají koupit v cenách lehce nad čtyřicet tisíc korun. K této změně k lepšímu došlo především díky masovému zavedení středového pohonu Bafang, který svým výkonem a parametry může směle konkurovat dražším značkám motorů. Bafang má i své výhody například v bateriích, kde nejsme odkázáni na jednoho dodavatele a Bafang umožňuje i jistou svobodu v individuálním nastavení systému. Téměř všechna terénní elektrokola této cenové kategorie jsou vybavena středovým pohonem Bafang, ovšem budou se výrazně lišit v detailech, svými rámy a jejich geometrií, skladbou komponentů atd, zde najdeme výrazné rozdíly. Eagle je v katalogu značky Totem zástupcem horského elektrokola se středovým pohonem Bafang Max Drive. Jedná se o velmi výkonný motor a určitou alternativu k pohonům značek Bosch, Yamaha atd, vedle kterých rozhodně nezaostává. Bafang neustále svůj středový motor zdokonaluje, v budoucnu se dočkáme i speciálních baterií pro úplnou integraci do rámu, atd, takže s tímto pohonem rozhodně chybu neuděláte. Nechybí torzní sensor šlapání, který identifikuje, jakou sílu do pedálů dáváte a podle toho přizpůsobí pomoc motoru. Řazení pracuje se speciální součástkou s názvem Gearsensor, ten zvyšuje účinnost řazení a eliminuje rázy. Gearsensor umí automaticky na zlomek času odpojit tah pohonu při přeřazení. Šetří se tak celý převodový mechanismus a řazení je kultivované za každých podmínek. Zabrání se tak i např. přetržení řetězu. Bafang Max Drive nabízí maximální točivý moment až 80 Nm, což je stejná hodnota, jako u těch nejdražších značkových pohonných systému elektrokol. Eagle zaujme esovitě prohnutou horní trubkou a výrazným slopingem hliníkového rámu. V oblasti řízení je tento ebike vyšší, což napomáhá dobrému ovládání, stabilitě i komfortu jezdce. Ten se může plně soustředit na jízdu a držet pevně řídítka. Páčka blokace předního odpružení je integrovaná na řídítkách. Stejně tak ovládání asistence elektromotoru a multifunkční displej. Esovitě prohnutá horní rámová trubka usnadňuje i nastupování a veškerou manipulaci s tímto strojem, protože je v oblasti sedla co nejníže. Rám je dostatečně robustní aby uvezl motor, baterii i třeba těžšího jezdce. Zvláště v přední části u hlavy je vidět jeho nezničitelnost. Eagle je postaven na kolech 27.5, což se zdá být pro tento typ elektrokola to nejvhodnější. V technických pasážích se bude cítit jako ryba ve vodě, nezklame ani na rovinatých, či hladších úsecích, kde nám přijde vhod jemnější vzorek terénních plášťů. Baterie je částečně integrována v rámu, lze jí samozřejmě klíčem odemknout a lehce vyjmout. 14.5 Ah a kvalitní články Samsung jsou zárukou dlouhých dojezdů, což náročnější uživatelé požadují. Převody jsou v režii značky Shimano, devítirychlostní, s kazetou 11-34 a převodníkem Bafang. Hydraulické kotoučové brzdy jsou taktéž Shimano. Eagle váží 21 kg a je vyráběn ve třech velikostech.

 

Fotogalerie

zpět